15,145,111 views @YOUTUBE AND KEEP COUNTING. UPDATED 3 MARCH 2021 AND 78K SUBSCRIBERS THANKS FOR WATCHING

Pekerja kaunter vs Customer



Salam perey! 🎈 .

Sebelum i ngerepak, sila like page sidak tok dolok, Freshlah Body Car Perfume nang nyaman baunya, sik nyakit idong, bau lasting, sesuai jadi peneman ktk org semasa pemanduan. Bukan hanya di dalam kereta, di dalam rumah pun boleh pakei! Jum beralih kepada Freshlah sekarang! Ngektsai pun makei Freshlah dalam kereta dan di rumah! You guys should too! .

https://www.facebook.com/freshlah/ .




Terlebih dolok i nak mintak maaf jika ada yg kurg bersetuju dengan pendapat i melalui video tok. Still, i dont care. Haha. Acap kali kita nangga benda viral nganok org keja kaunter muka menjus la apa la, mcm2 la. Tapi nak, persoalannya, org nak nganok ya pernah sik kerja di kaunter? I berani madah i tauk rasanya sebab i pernah keja di kaunter dolok marek, jadi cashier ngiukee, kaunter gym jaga tuala di KL, dan i pun customer dlm masa yg sama. So i tauk apa rasanya. I wish i boleh madah the same thing kedak akak muka menjus ya ngan customer dolok but no i cant, and it sucks. Dlm video tok i madah sebab2 kenak some pkerja kaunter muka menjus. Still, this video sik spesifik madah sidak nya keja di kaunter apa. I cuba molah secara general utk tatapan ktk org. Im not siding mana2 pihak dlm video tok baitnya kaunter or customer, duak2 sama jak! I sama juak, nganok dirik mpun bah~ 🙄 . Yes i stand for customer is always right, tapi nangga situasi la. Tauk sik ajab ngadap soalan nok sik berkaitan ngan keja sabila di kaunter? Jawab soalan pelik yg sama jak, di mana sejak azalinya dah tertera arahan/prosedur tentang tempat ko bkerja? Sabila ko melayan benda gia, fokus ko keja di kaunter trus hilang, silap aribulan, salah keja kawu. Kakya lambat, kakya siap jak customer dah ada point nak bentes kawu di sia. God please, bertimbang rasa la. Bukan ko sorang nak dilayan di sia! Makin ko ngereco, makin menjus muka org di kaunter, kakya bila turn kawu, siapjak, kenak sabotaj! I tauk koz i did that way before! Years ago, koatan ajab ngan olahan sesetengah customer. Har har har . Kakya sigek gik, nak cepat tapi berkasar ngan org d kaunter. Ko ingat nya sikkan balas balit? Hahaha. Lain kali, nak cepat ka nak skip ka apa ka, kelaka bagus2, senyum, at least sejok sikit mata org kaunter nangga. Sik alu ko mungkas nak mintak cepat, nok ya nok tok. Ujong2 nya, muka renyok juak diberik org kaunter ngan kawu. Yah! . I malas nak ngerepak panjang hal nok sik ada ujong pun tok. Ngerepak2, sama juak ujong nya. Nya gia jak! Kerana i pun sik brapa juak as customer dan as a person nok kerja di kaunter, i tok kurang penyabar! Ktk org mesti ada nok berpengalaman juak keja di kaunter atau customer nak? Ha, share video n cerita la pengalaman ktk org gik, k baca org lain ney tauk dpt molah org faham apa dirasa kitak. . Entahlah i nak setuju ngan pihak ney… bagi i, duak2 pihak sama betul, sama salah. rasanya mentaliti kita harus diupgrade sikit apabila berdepan dengan situasi mcm tok. Better bertolak ansur n nangga keadaan. Mun dah rami, paham2 la kita sebagai customer nak? Fahamila, ktk org nunggu lamak org rami, sidak kaunter stress agik. Dalam palak sidak memang mok cepat2 habiskan urusan customer, sak settle awal, boleh menarik nafas lega. So kita customer, beriklah kerjasama. Same goes ngan org di kaunter, mun rasa stress, mayb boleh ke belakang sekejap, ambik nafas, minum kopi o sikit ka, apa2 jak yg boleh nyuruh kita rilax… mungkin membantu…. Kerja sikkan habis koh, ingat jak pesan i ya… Mun sikpat senyum di kaunter, haa selotep kan bibey ya ke atas sak senyum, mun sik conteng k gicu ka kedak joker. hahaha . Still, apa2 tindakan pun adalah bergantung pada situasi dan keadaan. Maka, berfikir panjang la sebelum nak molah muka menjus, atau pun nak beramok di kaunter urang. Duak2 pun burok rupanya… . ps : mun dah muka ko sejak azali putus temunek nang menjus, sik lah aku dapat ngato agik… polah pembedahan plestik jak kawu di thailand nun… hahaha . ps : jangan ditalo orang keja lamak n senyumnya sentiasa mekar, ntah2 dalaman nya makan hati… meletup kelak hahahahha… choi mintak jaoh! .


#TheNgektsai .
Ps : Pekerja kaunter ka, customer ka, sama jak. aku pernah merasa jadi duak2! Aram, kita ubah! hahahaha Panjang karangan aku woooo!!!





 SHARE VIA SOCIAL NETWORKS



.