15,145,111 views @YOUTUBE AND KEEP COUNTING. UPDATED 3 MARCH 2021 AND 78K SUBSCRIBERS THANKS FOR WATCHING

Branded Vs Sik Branded!

Branded ka sik? Kitak pilih apa?

Suka isu tok! Hahaha. Terpulanglah pada dirik nak beli benda mahal ka murah. Yang penting kepuasan hati dimpun. Tapi janganla bebelanja sampei hujong bulan sanggap sekda duit kakya bepinjam n nyusah orang lain, ha part ya Ngektsai sik setuju. Branded ka sik branded, bagi Ngektsai personally, sik kesah. Mati ku mun ku bulak aku sekda meli barang branded. Nang ada… hahaha. Tapi sik bermakna Ngektsai sik bebeli barang sekda jenama. Banyak juak… mana2 kedei pun sik kesah, kedei bundle pun Ngektsai lajak. Macam bebeli barang dapo, sik semestinya Ngektsai pg mall besar2, ke kedei runcit uncle cina ya juak tuju aku, ngambik lekas… Pokoknya Ngektsai sik berapa lalek gilak branded ka sik, sik kesah org nangga aku makei lepa asadi ka ababi ka… tapi nangga tempat juak la. Sik aku nak berlepa asadi mun ada majlis yer nakkk?! Mesti ku makei birkenstock! Hahahhaa
.
Selalunya org akan mikey persepsi org lain ngan sidaknya bila makei barang2 sik branded. Rasa down kali, makei baju batik beli di india street, lawan baju batik d butik. Bagi aku, pembawaan nok penting. Org slalu madah baju molah kita kompiden. Bagi aku, aku yang akan molah baju ya jadi kompiden kacak sabila aku makei nya. Tebalit nak? Hihi. So macam Ngektsai mun ada sesiapa nak downkan Ngektsai of what im wearing/guna, i just dont care. Bkoz i tauk i mampu, cuma rasa “sikboh eh! Sama jak”. Gia bah…
.
Lain cerita sesetengah org, flex barang branded, lavish lifestyle tapi kenak spedo! Meres mak bapak, atau can nya ka bebeli barang branded2 pakei nya ngiso di media sosial. Mun laki ka bini kompun sekpa, ya laki bini. Tok, bedengah ngan barang hasil duit orang lain. Mun aku, malu kuh! Pendek kata, uko baju di badan dimpun… jangan diekot gilak org lain nak makei branded, ko mok branded juak. Mun ko tek jenis manusia dibaya RM20,000 molah sigek video, saya sik lalek. Have pride oi, beli barang makei duit usaha dimpun… sigek gik, sebelom ko nak flex “kemewahan” hasil duit org lain di media sosial, MAKE SURE friendlist ko sik kenal latar belakang kawu. 🤭 Pedas nak oo? Tapi bena la, org tauk ko sekda papa, kakya ko flex mewah2. Ko ingat sidak lam fb ya apa? Roti apollo?
.
Aku sikda hak nak nganok sesiapa jak memilih jalan macam tok di media sosial. Sekadar renungan ajak. Kita sik tauk tup tup orang nok sekda papa ya jadi kaya kelak nak? Ahey kata, Tuhan maha adil. Bersyukurlah, RM10 bagi kita kecik, bagi sesetengah orang, besar nilainya. “Jangan besa hawa kawu”, kata mak Ngektsai selalu ngingat Ngektsai. Hahaha. Sekian.
.
#TheNgektsai
#thelegendaryngektsai
#NgektsaiOfSarawak
.
Ps : mun muka ko dah beraura hodoh dan negative, apa2 ko pakei pun nampak burok waima barang ko branded.


 SHARE VIA SOCIAL NETWORKS

.