15,145,111 views @YOUTUBE AND KEEP COUNTING. UPDATED 3 MARCH 2021 AND 78K SUBSCRIBERS THANKS FOR WATCHING

PKP2 Ep 2 : Pelarian Minta Paha Setelah Dapat Betis!


 



Salam Ramadhan PKP! 🌙 . 
Siri PKP 2, ep 2. 
Mari kita berimaginasi. . Seperti mana umum mengetahui, Ngektsai punya ramai sekali watak2 dlm layarnya. Oleh itu apabila mereka dikuarantin bsama, sudah pasti banyak karenah dan perangai masing2 utk ditangani Ngektsai selaku ketua rumah. Kadang2 pecah palak mikey olahan sidak tok, maok nak manas juak tapi kredibiliti sebagai seorang ketua adalah memastikan penduduk2nya utk kekal positif dan tidak berpecah belah. . Semakin ramai org, semakin ramai perbezaannya. Maka makin mudah la nak bertekak. Sesungguhnya perbezaan ini haruslah dinikmati dan disyukuri kerana perbedaan itu adalah keindahan kita. Akan tetapi, kehadiran anasir2 luar mampu juga menggugat stabiliti sesuatu komuniti. Sebagai contoh, kehadiran si kayangan dlm video ini. . 
Apakah perasaan anda jika org luar masuk ke rumah anda dan menuntut hak(nyelok hak kata urg serawak) hak2 yg sudah ada pada penduduk yg asal? Atau pun rumah anda didatangi tetamu dan berperangai seolah2 rumah anda adalah milik mereka? Ngektsai rasa anda boleh membayangkan perasaan ini. Sudah cukup dengan masalah di rumah tersebut oleh watak2 asal, ditambah lagi dengan watak yg entah datang dari mana dengan tuntutan2 yg tak masuk akal, mengalahkan tuan rumah! . Tak salah membantu, menumpangkan org lain di tempat dimpun, lebih molek berbuat demikian. But sometimes, selfish is good in order for a greater future. Kata org, biar jaik kinek jangan jaik dudi ari. Berbuatlah baik, tapi jangan sampai diri yang merana... . Setuju? Tak setuju? Sukati awak lah sia. Haha. Sekarang, letakkan pemikiran anda semasa menonton video dengan isu Rohingya yg hangat diperkatakan kebelakangan ini. Di mana watak2 asal Ngektsai adalah rakyat berbilang bangsa, 
Ngektsai adalah pemimpin mereka, dan si kayangan adalah anasir luar. Dengan itu anda akan faham lebih mendalam apa mesej yg Ngektsai ingin sampaikan. . Negara kita maseh juak dengan isu covid19 nya di mana semua org berperanan utk sama2 menanganinya. Kita jaga kita dulu, baru lah boleh jaga org lain. Kalau kita sendiri pun hancur, macam mana nak jaga org lain. Tak gitu? Hihihi. . Stay safe! Dan jangan lupa ikuti finale episod siri PKP 2. Ngektsai pasti ktk org dah ada hint kuat apa isu seterusnya, pastilah akan lebih panas. Uztaz E, i am on your side! ❤️ .  







.