15,145,111 views @YOUTUBE AND KEEP COUNTING. UPDATED 3 MARCH 2021 AND 78K SUBSCRIBERS THANKS FOR WATCHING

Raya 2020 Ngektsai - Ep1 Sapa Main Sabun Masa Puasa?!!

Salam Raya 2020!🌙






Al-kisahnya video raya 2020 bermula pada tahun 2016 lalu di zaman Yoyo masih berada di Sarawak. Masih ingat dengan watak Yoyo? Banyak kali beliau keluar dlm episod lamak2 Ngektsai. Cuma beliau tiba2 lesap dari layar Ngektsai 2 tahun yang lalu secara tiba2...

Ngektsai zaman dolok kerap mengimpikan suasana semasa tahun 2020, serba canggih, ada kereta terbang, teknologi hebat dan sebagainya. Tapi dalam asyik dengan imaginasi zaman akan datang, terkadang Ngektsai alpa dengan zaman yang sedang dilalui. Contohnya dlm video, Ngektsai adalah seorang yang malas terawih, alasannya selalu ialah tahun depan masih ada. Tak terfikir pun bukan semua org akan ada peluang berjumpa Ramadhan pada tahun hadapannya, mungkin ramadhan yg terakhir. Ish insaf indah time nulis tok.

Ramadhan Ngektsai jarang sekali dihargai sebetulnya, lebih kepada makanan di bazaar, lepak malam2 moreh dan sebagainya. Baru sekarang ada lah berubah sikit alhamdulillah. Sebab ya lah lahirnya video tok, mengenangkan kembali Ramadhan tahun2 lalu yang dibazirkan begitu saja. Oleh kerana perangai Ngektsai yg agak rude dengan Ramadhan, tiba2 suasana berubah dlm video apabila Ngektsai mengalami time travel dari tahun 2016 ke 2020!!! Tak seperti yang dibayangkan!!! 😭

Pada tahun 2020 tersebut, Yoyo dah lama kembali ke tanah melaya, traweh tidak dibenarkan, keluar rumah adalah suatu kesalahan, semua nya dek virus covid19 yg menyerang dunia pada zaman 2020 itu. Bayangkan Ngektsai dari tahun 2016 merejok ke taun 2020 dan melihat perubahan keadaan apabila benda yg biasa dilakukan semasa bulan Ramadhan tidak dpt dilakukan seperti biasa! Ngektsai pastinya merasa menyesal melihat kembali tahun2 lalu yg telah disia2kan.


Kisah diteruskan sampei ke pagi raya!!! Raya 2020!!! Apakah kejadian Ngektsai kelak?! Cik Kemban dan Monyeng akhirnya sampai ke rumah Ngektsai pagi raya tersebut! Ikutilah sambungan nya dlm episod finale Raya 2020 Ngektsai!

Persoalannya masih sama, siapa main sabun masa bulan puasa dlm siri Raya 2020 Ngektsai? 🤔

#TheNgektsai
#thelegendaryngektsai
#rayangektsai2020
SHARE VIA SOCIAL NETWORKS

.