15,145,111 views @YOUTUBE AND KEEP COUNTING. UPDATED 3 MARCH 2021 AND 78K SUBSCRIBERS THANKS FOR WATCHING

Break up! I want my stuff back!!!

Salam! ❤️ I want my stuff back!





Video ada di bawah sekali, klik link itu ya! Dalam beberapa episod lalu, ktk org dah nangga yang Vajeena George dumped si Ali hanya kerana 20k. Jadi dalam episod tok kita nangga giney sidak nya confront situasi ya. Kembali kita ke episod isu cinta!


Isunya kinek adalah hadiah/pemberian bekas gerek ko dolok. Nang perlu diberik balit ka? Atau simpan ka? Bakar ka? Pada pendapat ktk org, apa yang sebaiknya dipolah?



Buang lah, jual, atau sedekah ngan org lain barang2 dari ex ko jika ko rasa benda ya hanya akan mengembalikan kenangan pahit masa lalu... kadang2 jodoh sikda, kita mesti move on dengan kehidupan kita juak untuk misi pencarian cinta. Ada bena juak kata Syai, letting go sesuatu, akan berik ruang agik kepada sesuatu yang baru. Jika kita maseh dihantui dengan kenangan pahit nok lalu, giney kita nak berik ruang untuk kenangan2 lain yang mungkin lebih indah. Jika ko rasa dengan menghapuskan pemberian ex ko adalah satu ikhtiar utk move on, demi dirik kompun, do it! Kehidupan harusnya dinikmati dengan penuh rasa syukur bahawa Tuhan mengajar kita pengalaman2 yang sik semua orang boleh rasa. Belajarlah dari kenangan pahit, buka lembaran baru.



Tapi sik semua bekas kekasih kita memberik pengalaman pahit. Ngektsai percayak pada kehadiran seseorang dalam hidup kita, akan mengajar kita sesuatu, biar pun dah sekda papa hubungan agik. Ada juak bekas kekasih meninggalkan tiga ribu seratus sepuluh kenangan manis, maka pemberian dari sidaknya haruslah disimpan dan dihargai. Hubungan sik menjadi mungkin bukan kerana curang/perbezaan pendapat atau seumpamanya, mungkin atas dasar haluan hidup berubah, keluarga, agama, membuatkan sesuatu hubungan sik menjadi. Maka putus lah dengan baik dan simpanlah barang2 pemberian sidak along with memories yang indah2 bersama.


Cuma awas macam scene terakhir. Kot2 pasangan kita yang baru bait laki atau rompuan, sik dapat nerimak yang kita maseh nyimpan barang ex dolok. Hahahaha... bahaya! Apapun, buang atau simpan, semua nya terpulang pada kenangan yang telah diukir, indah atau malapetaka. You decide, its your life. To all my ex’s, thank you so much that i have learned so much from what we had together. I maseh simpan some of stuffs nok u berik. 🥰 and you’re gonna keep what’s mine, koz it’ll remind you of me! 😝


#TheNgektsai

#thelegendaryngektsai

#NgektsaiOfSarawak


Ps : so thats how Vajeena & Ali broke up... gia la, sik perlu kelaie2... ❤️



 SHARE VIA SOCIAL NETWORKS

.